En bil blev konfiskeret og kan personen nu arbejde?

Jeg husker et debat-tråd hvor en person havde fået sin bil taget af politiet og nu frygtede for sin fremtid. Jeg skrev med basis i mit virke som konsulent for arbejdsformidlinger:

Fortvivl ikke. Jeg arbejder med at få folk i arbejde igen. Bilen er væk og pengene tabt. Det kan godt være at du tror at kørekort er en nødvendighed, men jeg har haft stresset mange arbejdsløse til at finde arbejde som ikke kræver et kørekort. Du kan også vælge at droppe erhvervskarrieren og tage skraldespandsuddannelsen som SOSU hjælper. Du vil spørge: Skal jeg ikke bruge kørekort for at komme rundt til de ældre?

Nej. Det er ikke alle SOSU-hjælpere og assistenter som kører rundt. Mange henslæber deres tid på plejehjem og bosteder indtil de kan gå på pension.

Sket er sket. Nogle foreslår at købe en ny billig bil, men jeg vil mene at det er en fejltagelse. Se det som muligheden for en ny start og som en hævn over det samfund som har svigtet dig. Bliv SOSU-hjælper og yd det minimale indtil din tid på arbejdsmarkedet er slut.

Kommentarer

Populære opslag fra denne blog

Definitionen på nazisme er blevet mudret

Tysk "Berufverbot" breder sig. Er det bekymrende?

Ulovligt byggeri