Lars lykke Rasmussen starter et nyt parti. Hvad mener jeg om det?

Det er min opfattelse at det er et enmandsprojekt. Jeg tror at han har en fin chance for at komme i Folketinget. Men ser vi på sigt, bliver det kun et parti, som er levedygtigt sålænge han gider. Der har været mange partier i de seneste årtier bygget op omkring en karimatisk person eller en familie.

Det som sker er at når disse personer mister interessen eller trækker sig tilbage, så dør partierne. Jeg kunne komme med en liste, som langt fra vil være komplet som f.eks. Alternativet, Liberal Alliance, Fælles Kurs og Centrum-demokraterne.

Det nye parti vil give Lars Løkke Rasmussen muligheden for at være i Centrum og kræver de dyre jakkesæt af manden som bærer dem. Så jeg vil på ingen måde dømme manden, som ser sin chance fordi hans gamle parti blev splittet mellem byboere og rødderne på landet. Den nye formand for Venstre burde taget over i et reboot af "Den usynlige mand".

I filmen "The Best Man" siger Henry Fonda's rolle at embedet kan skabe en person af et ubeskrevet blad. Det ved vi nu er forkert, for Venstres formand er til dato usynlig og ubeskrevet. Det er netop det som åbner muligheden for det nye parti, som vil æde af Venstre, De radikale og måske fraktioner af Social-demokratiet.

Jeg har ingen mening om det eftersom jeg stemmer udenfor det område partiet formentlig vil placere sig i.

Jeg har efterladt en kommentar på dinedebatter, som kan læses i dette link.

Kommentarer

Populære opslag fra denne blog

Definitionen på nazisme er blevet mudret

Tysk "Berufverbot" breder sig. Er det bekymrende?

Ulovligt byggeri