"LEGO" våben - et problem?

Lego går efter en våben-producent som har udformet sit våben på en måde så det kunne ligne noget som er bygget af deres produkter. Jeg kan godt se nogle fælles træk, men det er noget som foregår i et andet land hvor man har en tidlig introduktion til våben efter at samfundet er kollapset og dagligdagen i nogle områder kunne minde om handlingen i filmen "The Purge" eller Rentemestervej på en dårlig dag.

Men våben produceret mod målgruppen af nye brugere er ikke et nyt fænomen. Jeg har angivet et link til et andet eksempel.

Er det ikke en manglede respekt for et andet lands kultur at lægge sag an? Herhjemme bruger vi en strategi som jeg tilslutter mig gående på princippet "victim disarmament". Jeg bor udenfor byerne og den nærmeste by er politistationen blevet nedlagt. Der er en kina-mands chance for at politiet kommer herud den første uge efter et hjemmerøveri, så jeg har solgt dyre ting og lever i et hjem bestående af ting fra supermarkederne og IKEA. Huset får heller ikke den store opmærksomhed, så der er intet der signalerer at der er noget at komme efter hos mig. Det kan jeg leve fremfor alle de våben.

Hvad mener I om Lego's reaktion?

Kilder:

Gun resembling Lego toy sparks backlash in US (BBC)

Daisy Pink Carbine Lever Action Spring Air Rifle .177 BB 350 fps Wooden Stock Black 1998 (Cheaper than dirt)

Kommentarer

Populære opslag fra denne blog

Definitionen på nazisme er blevet mudret

Tysk "Berufverbot" breder sig. Er det bekymrende?

Ulovligt byggeri