Kan Danskere agere "5. kolonne" i forhold til uønsket immigration?

Jeg blev spurgt om det og mit svar er:

Jeg tror at mange tror det bedste om andre og de skal se denne medfødte tillid svigtet på et personligt plan før de kommer til fornuft og indser at et menneske nu engang er indrettet så de tænker i egen vinding først.

Det er vel en naturlov. Bliver vi forfulgt at en løve, skal vi ikke prøve at løbe fra den, men blot hurtigere end andre mennesker som løven så kan spise istedet.

Vi er først ved at forstå omfanget af hvor velorganiseret flygtningestrømmene er og vi ved ikke hvem som er flygtning og hvem som er sendt herop for at holde øje med andre flygtninge for det hjemlige regime. Nu efter dommen bliver der slet ikke tid til at lave en ordentlig sagsbehandling.

I denne uge kan man også læse at vores kritik af Belarus - tidligere Hviderusland, har et statslig flyveselskab som henter flygtninge i Mellemøsten for at sætte dem af hos lande i EU som tak for den kritik vi har ytret om landets ledelse.

Mange forstår ikke hvor meget de bliver udnyttet. Ikke alene flygtningene som for en del narres hertil med løfter om guld og grønne skove men medbringende et uddannelsesniveau, som ikke en gang sætter dem i stand til at fylde hylder op i supermarkederne. Der var ikke mange som kom i arbejde selvom de store supermarkedskæder gjorde deres bedste og holdte indenlandske arbejdsløse væk fra de job-træningsforløb som så gik til flygtningene, da krisen i Syrien var værst. Men de skaber jobs til konsulentfirmaer som vores og sagsbehandlere, så jeg skal ikke pege fingre. Jeg ved godt at min indsats ikke virker for der er intet at bygge op, men pengene lugter ikke. Min moral er som resten af beskæftigelsesbranchen ikke for fin.

Men er man landsforræder fordi man skummer fløden på et nyttesløs job? Nej for man er kun et lille hjul i maskinen. I det mindste kan jeg børste mine tænder om aftenen og få den dårlige smag væk med noget rose betalt af skatteborgerne.

Der er ikke nogen som bevidst arbejder i mod landets interesser. Der er dem som mig der udnytter tingenes tilstand og så er der dem som ikke kan se det store billede.

Kommentarer

Populære opslag fra denne blog

Definitionen på nazisme er blevet mudret

Tysk "Berufverbot" breder sig. Er det bekymrende?

Ulovligt byggeri